About SMSO

Sekolah Menengah Sayyidia ‘Othman mula beroperasi pada 9 hb Mei 1994 dan dinamakan Sekolah Menengah Bukit Beruang. Pada 30hb Julai 1996, Sekolah Menengah Bukit Beruang dengan rasminya telah diubah nama menjadi Sekolah menengah Sayyidina ‘Othman, Tutong oleh yang Mulia,Pengiran Indera Wijaya Pengiran Dr.Hj Ismail bin Pengiran Hj Damit.
Pada 18hb Mac 2002, Sekolah Menengah Sayyidina ‘Othman ,Tutong telah diamanahkan untuk menawarkan pengajian di Peringkat Lanjutan bagi pelajar-pelajar Tingkatan Enam Daerah Tutong. Pusat Tingkatan Enam Tutong mula beroperasi di bangunan sendiri pada Dec 2011 dan Sekolah Menengah Sayyidina’Othman hanya menawarkan pengajian di peringkat Menengah Bawah dan Atas sekarang.

Sekolah Menengah Bukit Beruang first operated 9thMay 1994. On 30th July 1996 the school was officiated by Yang Mulia Pengiran Indera Wijaya Pengiran Dr.Hj Ismail bin Pengiran Hj Damit and was renamed Sekolah menengah Sayyidina’Othman.
On the 18th March 2002, Sekolah Menengah Sayyidina ‘Othman also became the Sixth Form Centre for Tutong District until December 2011. Now Sekolah menengah Sayyidina ‘Othman offers education at Lower and Upper Secondary Level.

Click the Edit link to make changes to this page or add another page.

Leave a comment